Dzisiaj


Dzisiaj jest: Środa
26 Lipca 2017
Imieniny obchodzą
Anna, Bartolomea, Grażyna, Mirosława
Do końca roku zostało 159 dni.
Zodiak: Lew

Wtorkowy Maraton Matematyczny

Projekt edukacyjny o profilu matematycznym obok przekazania uczestnikom zajęć konkretnej wiedzy i umiejętności ma na celu aktywizację uczniów oraz pomoc w przełamaniu ich wewnętrznych oporów, jak również dostrzeżenie swojej wartości. Umiejętnie podsunięte wskazówki  i sposoby analizowania danych mogą stać się dla dziecka doskonałą pomocą w poruszaniu się po współczesnym labiryncie informacji. Wyposażą ucznia w aparat ułatwiający odróżnianie danych istotnych od zbędnych i wspomagający twórcze przetwarzanie i kreowanie rzeczywistości.
Przez cały rok szkolny rozwijamy u uczniów  zdolność do skupienia uwagi, koncentracji, wysiłku, woli doprowadzenia do końca podjętego działania. Obliczenia matematyczne 
rozwijają dodatkowo umiejętności wypowiadania się , czytania i pisania. Uczniowie wdrażają się do logicznego myślenia, wyrabiają umiejętność spostrzegania  i rozumienia związków między wielkościami, rozbudzają swoje matematyczne zainteresowania. Poprzez rozwiązywanie zadań uczymy dzieci matematycznej dociekliwości, precyzji, dostrzegania zasad i analogii, ale i ostrożności przed zbyt pochopnym rozwiązywaniem.

ZASADY                                                                                                                                               

  •   Maraton matematyczny odbywa się  w każdy ostatni wtorek  miesiąca nauki szkolnej począwszy od października do maja.
  •  Termin i formę czerwcowego etapu  ustali organizator - wyłoni on spośród 10 najlepszych uczestników maratonu lidera i zwycięzcę (w poszczególnych ciągach klasowych).
  • Co miesiąc każdy chętny uczeń będzie miał  okazję do zdobywania kolejnych punktów, które będziemy sumować ? wyniki podawane będą na gazetce ( hol PD).  
  •   Uczniowie będą rozwiązywali przygotowane dla nich zadania w formie mini kart pracy w czasie  jednej wyznaczonej przerwy.
  •   Poprawne rozwiązania będą punktowane.
  •   Podpisane karty uczeń wrzuca do  wyznaczonego pojemnika.

    Harmonogram

Przerwa o 8.45  - zadania rozwiązują klasy pierwsze (hol IPD)

Przerwa o 9.40 - zadania rozwiązują klasy drugie (hol PD)

Przerwa o 10. 35-  zadania rozwiązują klasy trzecie (hol PD)

Dla 10 najlepszych maratończyków przewidujemy dyplomy i drobne upominki. Zwycięzca maratonu otrzymuje dyplom oraz nagrodę główną.

                                                             Autorki : Renata Dziurzyńska, Elżbieta Wojtkowiak

MATHEMATICAL CHRISTMAS CARDS


W grudniu 2013 roku nauczyciele Agnieszka Safijan oraz Katarzyna Wieczorek zrealizowały w naszej szkole wraz z uczniami projekt matematyczno-językowy 
MATHEMATICAL CHRISTMAS CARDS (Matematyczne kartki świąteczne). Dzięki platformie eTwinning nawiązana została współpraca ze szkołami w Rumunii, Włoszech, Czechach, Słowenii i Portugalii.

Uczniowie z klas IVa, Va, Vb dowolną techniką wykonali matematyczne kartki świąteczne (podczas ich tworzenia odwoływali się do swojej wiedzy matematycznej np. tworząc choinkę z trójkątów, bombki z liczb). Następnie  napisali życzenia świąteczne w języku ojczystym i języku angielskim. Gotowe kartki zostały wysłane tradycyjna pocztą do szkół partnerskich znajdujących się w Rumunii, Słowenii, Czechach i we Włoszech. Nasi zagraniczni koledzy zrewanżowali się tym samym.

Z otrzymanych kart utworzona została w szkole wystawa, którą można było podziwiać w okresie świątecznym.  Po zakończonym projekcie kartki z wystawy zostały drogą losową rozdane wśród uczniów naszej szkoły uczestniczących w projekcie. Każde dziecko otrzymało również dyplom udziału w projekcie oraz drobny upominek.

            Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Dzieci wykorzystały swoją wiedzę matematyczną, rozwijały swoją wyobraźnie i kreatywność. Ćwiczyły swoje umiejętności językowe, umiejętność planowania pracy indywidualnej i grupowej. Uczniowie trzymali życzenia świąteczne napisane w różnych językach.

 

Opracowała: Katarzyna Wieczorek

 

Udział w tym projekcie był ciekawy. Robienie kartek sprawiło mi dużo radości. Kiedy
 z innych krajów przyszły kartki, oglądałam je wraz z innymi koleżankami. Ta akcja była udana. Na końcu każdy dostał jedną zagraniczna kartkę na pamiątkę.?

Weronika Forgiel IVa

 

Ta akcja była bardzo ciekawa. Mogliśmy wysłać kartki świąteczne do innych krajów. Odbieraliśmy tez odpowiedzi w takiej samej formie. Udało mi się nawet poznać kolegę, który pochodzi z Rumunii. Taka akcja mogłaby się powtórzyć, bo ta była świetnie zorganizowana.?

Arkadiusz Jakubowski Va

 

Bardzo mi się podobało, kiedy robiliśmy kartki i tak samo podobało mi się, kiedy otrzymaliśmy kartki z innych krajów.?

Szymon Bartoś Vb

 

Udział w tej akcji był interesujący. Klasa chętnie przygotowywała kartki świąteczne. Niecierpliwie czekaliśmy na odpowiedzi od innych. Dostarczone kartki uczniowie losowali na lekcjach matematyki i zabierali do domu. Każdy z zaciekawieniem oglądał później swoją świąteczną laurkę. Projekt ten sprawił nam wiele radości.?

Gosia Forgiel Va

Opinie zebrała p. Mirosława Łagocka.


Podkategorie

Sport w szkole

Formularz kontaktowy

 
trwa inicjalizacja, prosze czekac...

Kto jest online

Odwiedza nas 87 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin

1302960
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Poprzedni tydzień
Ten miesiąc
Poprzedni miesiąc
Wszystkie dni
674
1273
3579
1290828
36199
48644
1302960

Twój IP: 54.92.128.223
Czas serwera: 2017-07-26 14:41:56